divendres, 16 d’octubre del 2009

The remains of the day

Les formes importen. Si parles un anglès correcte sembla que tinguis més credibilitat.
Moltes vegades a la feina ens trobem en situacions complicades en les que hem de dir coses de manera delicada i respectuosa.


Dominar l'anglès formal té molts beneficis en la vida professional i personal.



Llegir "the remains of the day" the Kazuo Ishiguro em va ajudar enormement a millorar l'anglès formal.
De fet, me'l vaig llegir amb aquesta única finalitat perquè personalment el trobo avorridíssim.
La riquesa lèxica d'aquest llibre és senzillament impressionant.

3 comentaris:

Laura ha dit...

Hola
felicitats pel blog!
Jo no he llegit el llibre però vaig veure la peli i la vaig trobar interessant, té un ritme lent però és molt profunda, és molt interessant la relació auto-censurada del majordom Hopkins amb l'Emma Thompson. És un gènere que potser no s'havia fet gaire.
Trobo interessant que et llegissis el llibre amb la finalitat de la llengua. És un bon consell!

qdony ha dit...

Mira, amb un objectiu similar em vaig llegir (i recomano llegir) Flowers for Algernon, de Daniel Keyes. És un llibre vell (1966), però molt bona novel·la. Explica, en primera persona, la història d'un nano amb poques llums que és objecte d'una operació per fer-lo inteligent. No revelo massa si dic que l'operació és un èxit. La gràcia està en la primera persona del prota: comença amb un anglès hiperbàsic, molt molt infantil, i va millorant-lo progressivament, i és senzill seguir-li el ritme d'aprenentatge. A mi em va anar molt bé, és MOLT bona novel·la, un dramón de nassos, no massa llarg, i segur que us agrada. Apa!

miLLoringlix ha dit...

ei membrillo,
gràcies pel consell, no coneixia aquest llibre i pinta molt bé.