dimecres, 27 de maig del 2009

Els 7 Essencials: Llegeix

DISC DUR
Llegeix en anglès tot el que puguis, pensa que el nostre cervell es queda amb les estructures de les frases i amb vocabulari encara que no en siguem conscients *.

ACCÉS
L'anglès és la llengua número 1 a la xarxa, no t'hi has de matar gaire per trobar-hi material, seria més difícil evitar-la!
Si vols material palpable (llibres, còmics, revistes) ja és una mica més complicat si vius fora de Barcelona. De totes maneres, a les biblioteques segur que hi ha material. Una altra opció és comprar-t'ho per internet o tenir sort amb el bookcrossing.

HÀBITS
Hi ha persones que són més llegidores que d'altres, està clar. Conec gent que tot el dia està llegint novel·les, d'altra que li agrada més la poesia o els còmics i també hi ha gent que no té l'hàbit de llegir.
Jo aconsello que si has de llegir alguna cosa en anglès, fes-ho de gust, vull dir que llegeixis alguna cosa que t'agradi o t'interessi. No llegeixis un llibre només perquè és en anglès perquè si penses que és un taladro, ho seguirà sent en anglès i a més, el doble ala!
Si t'agrada el futbol per exemple, compra't una de les moltes revistes angleses que van de futbol i ala, ja fas el fet**. No et llegeixis "Els pilars de la terra" en anglès si no te'l llegiries en català (o castellà).
...i si no trobes res, no se, llegeix en anglès les instruccions de l'aparell de TDT que t'has comprat, qualsevol cosa però llegeix. Fes-me cas!

TÈCNICA
Amb un nivell normal de COU pots llegir pràcticament de tot. No t'obsessionis amb les paraules que no entenguis, pensa que si llegeixes Ausiàs March tampoc ho entendràs tot i és la teva llengua!
No busquis totes les paraules que no entenguis al diccionari. Jo t'aconsello buscar les que són realment importants en la història i prou.
Jo quasi t'aconsellaria que no consultis el diccionari perquè la majoria de les vegades aprens les paraules fent un ràpid i inconscient exercici de contextualització.




*Molts cops, durant una conversa en anglès, he dit una paraula sense ser conscient de conèixer-la. És una sensació genial! La primera vegada que vaig dir "whatsoever" em vaig emocionar, és que aquesta paraula mola molt sí o no?
**Et puc aconsellar per email.

4 comentaris:

Epístoles i pistoles ha dit...

m'agrada el bloc! felicitats o millor dit congratulationsssss!

miLLoringlix ha dit...

cheers! ;-)

Miquel ha dit...

Els còmics (sempre i quan s'hi tingui tirada, és clar) són un mitjà especialment bo per començar amb l'anglès. El suport visual es brutal.
Una altra cosa que a mi m'ha anat molt bé, per forçar una mica la màquina, és veure les pelis de DVD subtitolades en anglès. Crec que això (a falta d'estades a l'estranger o academies) ha estat el que més m'ha fet millorar l'anglès escoltat.
Cheers!

miLLoringlix ha dit...

Completament d'acord Miquel. Jo vaig començar amb en Garfield!
Després em vaig enganxar a un de totalment diferent, en Dilbert. Que m'encanta.
Salut