divendres, 5 de juny del 2009

Els 7 Essencials: subscriu-te @miLLoringlix

FIRST CERTIFICATE
D'acord, d'acord, potser queda una mica pretensiós que un dels 7 essencials sigui subscriure's a miLLoringlix. Com he dit, no sóc ni filòleg ni em dedico a l'ensenyament. Treballo en el món del comerç internacional.
Pel què fa l'anglès, no tinc ni el First Certificate. No he provat mai de treure'm-el perquè no m'ha fet falta. Tampoc m'he apuntat mai a cap curs d'anglès fora dels acadèmics d'EGB, BUP i COU.
Amb això vull dir que no explico les coses de la manera acadèmica. No tinc ni idea de llegir aquells símbols fonètics tan xulos que posen darrera les paraules als diccionaris... ni tampoc de complements directes, indirectes o no-se-què-més.

PRÀCTIC
miLLoringlix no pretén ser un curs d'anglès, més aviat és un recurs, dels molts que tenim a l'abast, que pot ajudar a miLLorar l'anglès pràctic. El que parla la gent a les empreses i el que parla la gent del carrer. Fins i tot hi posaré paraulotes, expressions col·loquials, expressions dialectals etc.

NATIU
Sóc català. M'estimo la nostra llengua i la defenso, molt sovint en anglès. A part, també m'agraden altres llengües romàniques com el castellà, el portuguès, l'occità, el sard, l'italià...
Que l'anglès no sigui la meva primera llengua vol dir que l'he après i que he comés infinitat d'errors en el procés. Per això, penso que puc entendre, més o menys, els mecanismes d'aprenentatge de l'anglès des del punt de vista d'un catalanoparlant i miLLoringlix pot ajudar a corregir errors freqüents.

MIRACLES
A Lourdes.

NANOLLIÇONS
Tres per setmana. Dilluns, dimecres i divendres. No hi haurà un ordre establert pel que fa als temes.
El prefixe "nano" vol dir "nan" (ho he buscat) i per tant, els apunts seran curts. S'haurien de poder llegir en un minutet. No vull que el bloc impliqui un gran esforç mental, ja en tenim prou amb la feina i els estudis no? Si després voleu aprofundir en el tema; Sant Google!

DISSABTES A-PUNT (intended)
Secció amb jocs de paraules i curiositats.

SORPRESA
Si tot va bé, hi haurà una secció nova més endavant.

TWITTER & FACEBOOK
miLLoringlix té presència a twitter, evidentment! i a facebook.

CONTACTE
milloringlix@gmail.com.



gràcies als subscriptors/es i a la gent que passa per aquí!

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Sobre el que comentes del First Certificate, he conegut a molts que el tenien, en entrevistes de feina, fires, etc...Sabien a la perfecció si el complement era directe o indirecte i feien menys faltes d'ortografia que jo que he viscut a països de parla anglesa durant dècades, però quan parlaven en angles, no els entenia ningú.
Peró no es el propòsit d'aquesta certificació, el certificar que una persona parla un idioma? O tant sols serveix per a fer oposicions i guanyar mes punts?

Anònim 2 ha dit...

això dels certificats és com el carnet de conduir, tenir-lo no vol dir conduir bé.

miLLoringlix ha dit...

Hola,
no se exactament en què consisteix aquest examen del First. Jo no l'he fet perquè mai me l'han demanat, en cas que el necessiti m'hi apunto.
Penso que hem de tenir en compte que si una persona no està acostumada a parlar en anglès, pot ser que li costi agafar el ritme, potser per això hi ha gent que el parla relativament malament tot i tenir el First, no se...
De totes maneres, si algú té un títol d'anglès i no el parla/escriu bé, hi ha alguna cosa que falla, no?

miLLoringlix ha dit...

A partir de l'Abril del 2010 hi ha canvis en la freqüència de publicació de les nanolliçons. Ara cada dimarts i dijous. Abans, cada dilluns, dimecres i divendres.
Es manté la secció Dissabtes a-pun

salut