diumenge, 13 de juny del 2010

El "Guest star" del mes de Juny

Hiya!

Els que heu seguit el Twitter i la pàgina de Facebook ja sabreu que el "guest star" de miLLoringlix d'aquest mes és el metge investigador, blocaire, músic i escriptor Salvador Macip!

Les nanolliçons de dimarts dia 15 i dijous dia 17 + el Dissabtes a-pun del dia 19 seran pensats i escrits per ell.

Per qui no conegui a en Salvador, us deixo amb un breu auto-biografia que li vaig demanar per presentar-se:

"Sóc de Blanes (La Selva), però porto una dotzena d’anys fent l’emigrant, els primers nou a Manhattan, i aquests tres darrers a Leicester, una ciutat de les Midlands del Regne Unit. L’anglès és, doncs, una de les meves eines habituals tan de treball com de socialització, i malgrat tot, cada dia aprenc una cosa nova.

Quan vaig aterrar a Nova York no entenia la meitat del que em deien, a pesar que el meu nivell d’anglès se suposava que era bo.
El pitjor és que gairebé una dècada després, em va tornar costar un temps entendre l’accent dels anglesos de la zona on visc ara (i encara ara se m’escapen coses si parlen ràpid!).

Acostumar l’oïda a la parla de cada lloc porta un cert temps, cal no desesperar. Com sempre, el millor és practicar. Els llibres no ho ensenyen tot.

Cal viatjar, llençar-se a parlar, escoltar molt i tenir paciència si es vol arribar a parlar una llengua mitjanament bé. I no tenir vergonya del teu accent.

Amb el temps m’he adonat que el més important és que t’entenguin, no fer una entonació com a les pel·lícules.

Si voleu llegir més sobre de les meves aventures per terres estrangeres (i altres històries) podeu anar al meu blog . I si voleu saber més de mi, passeu-vos pel meu web.

Espero que us agradin les nanolliçons!"

__

Gràcies Salvador!
estic molt content que hagis acceptat ajudar-me en aquest projecte! m'han encantat les teves aportacions i estic segur que també agradaran als lectors i lectores de miLLoringlix.

Salut
Carles

1 comentari:

Jordi Cuixart ha dit...

Benvingut!
Molt be molt bé!