diumenge, 10 d’octubre del 2010

Nova secció! INstiWeek

Hiya!

La popular secció "guest star" es reinventa aquest mes d'Octubre...

Aquest proper dilluns comença l'INstiWeek amb les col·laboracions dels alumnes de 2n A de Batxillerat de l'Institut de Secundària La Pineda de Badalona.

Coordinats per la professora Sònia Turmo, els alumnes van ser convidats a fer una nanolliçó com a deures. Després van votar les set que els havien agradat més i que no havien sortit ja a miLLoringlix és clar ;)

Perquè poguessin participar més alumnes, durant l'INstiWeek hi haurà set apunts en comptes de tres d'una setmana normal.

Seguint l'estructura dels "guest stars", els he demanat que fessin una petita nota biogràfica. Us deixo aquí a sota un copy-paste del que m'han passat els 7 protagonistes del Primer INstiWeek.


"Som la classe 2nA de batxillerat de l’IES La Pineda de Badalona. Alguns cursem el Batxillerat tecnològic i d’altres el científic.
Set de nosaltres farem les nanolliçons de la setmana que ve que esperem us agradin."


DILLUNS

Em dic Mireia, tinc 17 anys i m’agrada molt la fotografia i l’esport, sobretot el bàsquet i veure esports extrems. Quan tinc temps lliure acostumo a veure series en anglès subtitulat a l’espanyol, traduir lletres de cançons i llegir fan fics (històries escrites per gent normal i corrent) en anglès, de les meves series preferides. Es una manera de millorar el meu vocabulari. També m’agrada molt fer vídeos. Últimament en faig amb cançons en anglès, les subtitulo en anglès i espanyol, i després les pujo al bloc de classe, per aprendre d’una manera més visual.
D’aquí a uns anys, m’agradaria poder viatjar i millorar els meus coneixements.








DIMARTS

Hola!! em dic Delia, sóc una estudiant de 2n de batxillerat a qui li agrada el cinema, la química i la música entre d’altres coses i sobretot acostumo a entretenir-me traduint les cançons en anglès que vaig trobant.











DIMECRES

Em dic Malika, tinc 17 anys i sóc de Badalona. Bé no se ben bé que dir, sóc estudiant de segon de batxillerat i sempre m'ha agradat l'anglès, des de molt petita vaig començar a veure els dibuixos animats en anglès i després em vaig dedicar a traduir les lletres de les meves cançons. Sempre m'ha agradat escoltar cançons en anglès, encara que no entenc quasi res! Crec que el més important és fer l'esforç d'entendre-ho, buscar i dedicar-li temps a la llengua. Amb dedicació i esforç tot s'aconsegueix!!
Espero que us agradi la meva nanolliçó.






DIJOUS

Sóc la Carmen Cerrejón i sóc de Badalona.
M’agrada participar als blocs d’aportació a coneixements. La meva proximitat a l’anglès és majoritàriament per la música, és una de les meves passions i moltes cançons estan en anglès per tant tradueixo bastant.
La veritat és que no és una llengua que m’agradi molt, però sí és molt útil, per tant m’esforço en aprendre-la. A mi m’agrada molt més l’alemany o l’italià.
Espero que us sigui d’ajut la meva nanolliçó.
Salut!







DIVENDRES

Ei, em dic Aitor Olivares Ortega, visc a Badalona i tinc 17 anys.
M’agrada molt escoltar música i moltes vegades tradueixo la lletra de la cançó a l’anglès. De tan en tan practico basquet. També m’agrada veure pel·lícules de qualsevol temàtica i veure-les en versió original.
Fa 5 anys que vaig a una escola privada d’angles, per així millorar-lo i aprendre cada dia una mica més. Quan acabi el batxillerat vull estudiar medicina ja que m’agrada ajudar a la gent. D’aquí un temps vull fer l’examen de l’escola oficial d’angles, per tindre el títol oficial.









DISSABTE


Hola! Em dic Vladimir Yarmolovich. Estic a Catalunya fa 3 anys. Parlo ucraïnès, rus i anglès. L’anglès m’ajuda molt en l’estudi del Català i Castellà. Hi ha moltes paraules i tecnicismes que són molt semblants. Per exemple “opinion” en anglès, “opinió” en català. També utilitzo i estudio anglès perquè estic segur que ho necessitaré per el meu treball futur. Però la causa més important és que a mi m’agrada estudiar anglès i llengües. Jo vull saber anglès perquè m’agrada conèixer les persones utilitzant la llengua de la pròpia persona. Les llengües desenvolupen noves formes o estils de pensar, desenvolupen la ment IQ d’una persona, més llengües, més coneixements. Espero que us agradi el “pun” del dissabte.







DIUMENGE

Hola em dic Angela Shingazdilova, tinc 18 anys i vaig néixer a Geòrgia, però fa molt de temps que visc a Barcelona. Actualment estic cursant segon de batxillerat científic perquè en un futur m’agradaria arribar a ser dentista.
Trobo que les llengües en general són molt importants sobretot l’anglès que és un dels idiomes més internacionals . La meva proximitat amb l’anglès és especialment per la musica, m’agrada molt escoltar cançons i desprès intentar traduir-les , també les pel·lícules les miro subtitulades , a més vaig a una acadèmia per avançar i millorar.

Gràcies, espero que us sigui d’ajut la meva nanolliçó.
Saluts a tots !



____

Moltíssimes gràcies a la Sònia i als alumnes per voler participar i per haver-ho fet tan bé!
Espero que els lectors habituals els doneu la càlida benvinguda que es mereixen!

x

Carles





PS: Si et fa gràcia fer un INstiWeek amb els teus alumnes, diga'm-ho a: miLLoringlix@gmail.com

5 comentaris:

Mercè ha dit...

Em sembla extraordinari i molt creatiu les diverses formes que teniu d'incloure noves veus al Milloringlix. Felicitats!

Salvador Macip ha dit...

Una gran idea!!

Anònim ha dit...

Awesome! These students enjoy learning English!

miLLoringlix ha dit...

Gràcies!
espero que més instituts s'hi apuntin!

anyone? ;)

Jordi Cuixart ha dit...

reinventar-se o morir!! Molt be Carles